uj.banner
Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Modell Divatiskolája,
Iparművészeti, Ruha-és Bőripari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Szakközépiskolai, szakiskolai képzések | Érettségi utáni szakképzések | Szakiskolai OKJ-s képzések | Felnőttoktatás | Esti képzések
Milánó - Szakmai gyakorlat külföldön

2012 szeptember 16- október 6-ig

• Résztvevők: Modell Divatiskola tanulói
  • Itthoni felkészítés, itthoni és külföldi szervezőkkel való együttműködés: Augusztusban volt egy felkészítés, amelyik mentálisan és nyelvileg készítette fel a tanulókat a 3 hetes kinti tartózkodásra. A tanulók 30 órás olasz nyelvi képzésen vettek részt, utólag ennek nem sok haszna volt szerencsésebb lett volna az angol nyelvet gyakorolni ez alatt az idő alatt.
  • Kísérő tanárok: a 3 hetes turnus alatt 1,5 -1,5 hétig 2-2 tanár felügyelt a gyerekekre

Szállás:  egy Hostelben kaptunk szállást ami első látásra sokkoló volt mert a szállás alsó részében helyezték el a tanulókat és a helység nagyon zsúfolt volt a 12 ágytól. ott tartózkodásunk alatt kiderült, hogy a Hostel majdnem a város középpontjában van, közel a metróhoz és a környék is nagyon kulturált. Miután a tanulók megszokták az új helyzetet, szívesen voltak együtt, élvezték egymás társaságát sokat beszélgettek egymással és a szállás más lakóival is. A hostelnek jó volt a reggeliző része kényelmes jó hely volt és a reggeli is megfelelő volt.

1 2  3

A vacsorázó helyünkön nem éppen ideálisak voltak a körülmények.  3 hétig minden este tésztát szolgáltak fel vacsorára ez egészségesnek sem mondható, de az olasz konyháról sem tudtunk meg sokat, mert ezt a helyet kínaiak üzemeltették és nem igazán volt meg a olaszos ízvilág.

Szakmai programok

Milánó a lehetőségek városa volt ebben az időszakban a csoport egy része kijutott az éppen akkor megrendezésre kerülő, legnagyobb cipő és táska vásárba fantasztikus élmény volt. A bőrös szakma csúcstermékeit láthattuk, csodálhattuk és meg is foghattuk. Szeptember elején voltak a milánói divatnapok tele volt a város manökenekkel ,  utcai divatbemutatókkal  a belváros minden  utcájában megnézhettük az aktuális divatot és szakmailag elemezhettük azt. Jó tapasztalatgyűjtés volt ez a további itthoni munkánkhoz.

5  6

Látogatás a FERRÉ divatházban

Ha semmi  más élményünk nincs csak ez már megérte volna Milánóba menni. Az Evolvo cég kapcsolatának köszönhetően meglátogattuk a Ferré divatházat. Az egyik legnagyobb olasz divatház tulajdonosa fogadott minket végtelenül kedvesen. Megmutatta a tervező eredeti munkáit és bemutatta a működésüket. Láttunk egy működő divatházat a terv megszületésétől a kivitelezésig óriási élmény volt.

Az irodában kiállított tárgyak megtekintése múzeumi élményhez hasonlított.

Látogatás a Milánói Scala díszlet és jelmeztervező műhelyébe

Nem gondoltuk, hogy ekkora szakmai élményben lesz részünk. Kísérőnk elvitt minket a Scala díszlet és jelmezkészítő műhelyébe. Minden munkafolyamatot megnézhettünk. Egészen közelről láttuk, hogy készülnek a fából, fémből, műanyagból készített díszletek. Az igazán nagyszerű élmény az volt, amikor a varrodába mentünk és láttuk az aktuális darabhoz készülő jelmezek varrását. A látogatás része volt még a maszkok álarcok és a múzeumi rész megtekintése is.

Kulturális élmények

Milánó nagyon szép város, bár sok nevezetes épülete nincs, viszont ami van az nagyon szép és híres. Városnézéskor láttuk a Boldogság kapuját, a Scalát, a Dómot és a Leonardo szobrot is.

9 10  1112

BULGARI, ESCADA, GUCCI, DOLCE GABANA, TIFFANY, ARMANI, LUIS VUITTON:

Ezek a nevek már nemcsak a TV reklámokból ismerősek láttuk és éreztük a divatot és érzékeltük a divatban lévő óriási üzleti lehetőséget is. Később ez még jól fog jönni.

13 1415

Munkahelyek

Yerlice text service- Kötött árut forgalmazó cég, Invidiamo- férfiiingeket gyártó cég

161718

A munkahelyi tapasztalatok megerősítették a tanulókat abban, hogy mennyire fontos a nyelvtudás.

Megismerkedtek az EU-s munkamorállal,  és szakmai kitekintést kaptak egy magasabb szintű szaktudásról. Hasznos ,értékes tapasztalatokat gyűjtöttek.

Élményekkel gazdagon jöttünk haza Milánóból, jó lehetőség volt tanárnak, diáknak egyaránt.

Módosítás dátuma: 2013. március 12. kedd, 14:07

Szinergia és Célszerűség a
Szakképzésért”

szakmai gy
Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Modell Divatiskolája, Iparművészeti, Ruha-és Bőripari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Minden jog fenntarva! © 2009,
http://www.modelldivatiskola.hu, e-mail: info@modelldivatiskola.hu
Elérhetőségek: Főépület - 1133 Budapest, Vág u. 12-14. Telefon: +36 1 351 05 14, Fax: +36 1 351 10 93, Tanműhely - 1134 Budapest, Szabolcs u. 27. Telefon: +36 1 412 27 50