uj.banner
Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Modell Divatiskolája,
Iparművészeti, Ruha-és Bőripari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Szakközépiskolai, szakiskolai képzések | Érettségi utáni szakképzések | Szakiskolai OKJ-s képzések | Esti képzések
WHO CARES? - (KIT ÉRDEKEL?)
A környezetbarát fogyasztás és az etikus vásárlás felkapott téma lett. De még mindig autóval járunk dolgozni és a szemetes kukába dobjuk ki az üvegeket és a konzerves dobozokat.

A H&M magazin utánanézett, hogy mi a különbség a között, hogy mit csinálunk, és hogy mit mondunk, hogy csinálunk.


Te is autóval mentél ma reggel dolgozni? A reggelid tartalmazott mangót a bolygó szemben lévő oldaláról? Kalóz zenét hallgattál vezetés közben? … Vagy ez ellen döntöttél, mert csak most jöttél vissza a nyaralásból, egy messzi országból, ahol a munkakörülmények a turista iparban kissé agyafúrtak?

Miért? Nem olvastad el az újságot, és azért dobtad a szemétbe és nem a szelektív hulladékgyűjtőbe? Elmulasztottad a legújabb híreket a gleccserek olvadásáról? Elmulasztottad a történetet az új fair-trade turizmusról? Vagy a zenészek kiáltványát a fájl megosztásról? Nem láttad őket? De, persze, hogy láttad. De még mindig…

Ha elmulasztottad a zöldeket, a kritikus fogyasztást, a fair trade emlékeztetőt az elmúlt években, hát, az nem túl jó. De védelmedre szóljon, hogy nem vagy egyedül ezzel. Távolról sem.

Számos hatalmas erő jelenleg hatást gyakorol ránk, hogy változtassunk az életmódunkon. A médiában, a politikai szónoki emelvénytől, még a reklámokban és a marketing anyagokban folyamatosan ugyan azt az üzenetet halljuk: ELPUSZTÍTJUK A FÖLDET! Az emberek éheznek a háború és az igazságtalanság miatt, és nem az élelemhiány miatt. Zenészeknek és rendezőknek képesnek kéne lenniük megélni. Ez mindenkinek a felelőssége - az iparnak és az egyéneknek.

A jövőben, amikor a régészek elolvassák a mai újságokat, rendőrségi dokumentumokat és non-fiction könyveket, meg fogják látni a 21. századi személy képét, aki egy aggódó, tudatos, felelősségteljes, toleráns aktivista. Ez az, amit ők fognak látni, egészen addig, amíg bele nem vetik magukat a hulladékhegyekbe, és be nem ásnak az adatbázisba.

Mert a valóság az, hogy meglepően sok ember csinálja pontosan azt, amit te – elkötelezetten gondolkodik (környezetbarát, fair, toleráns, stb.), de olyan módon jár el, hogy közvetlenül ellentmond a saját elveinek.

A szállítmányozási szektor már 19 %-át teszi ki a világ teljes széndioxid kibocsájtásának, és az autóipar is csak növekszik. A húsipar 11% a okozza az ember által kicsobájtott gázok az üvegházhatást, még nem is a legutópisztikusabb tudósok várják tőlünk, hogy mindnyájan váljunk vegetáriánussá az előrelátható jövőben.

Egy nemrégiben az utazási iparágban készült tanulmányból kiderült, hogy a válaszadók 14 %-a ?????- de 50%???

Talán Al Gore, a Nobel békedíj nyertesének és az An Inconvenient Truth című film mögötti embernek volt igaza: A Föld szorongásban van és az összes figyelem Paris Hiltonra terelődik. (In fairness, meg kell említenünk azt, hogy Gore bejelentése óta, Párizs Prius-t vett és attért az alacsony eneriájú villanykörtékre.)

Szóval, mi a baj velünk? Miért csináljuk ezt? Nem törődünk azzal, hogy a földet romboljuk? Nem akarnuk olyan zenészeket, akik megélnek belőle? Nem tetszik nekünk, hogy a munkakörülmények egyes ipa ágakban ????

Talán a dolgok nem is annyira szörnyűek, mint amilyennek tűnnek. Ewa Piwowoz-Hjort, stockholmi pszichológus szerint ilyen ellentmondásos viselkedést eredményezheti az, hogy a távol maradás a dolgoktól miatt tűnnek ijesztőnek és ominózusnak. Megvédjük magunkat a holding in,???? ’ Ez nem fog velem megtörténi.’ Összehasonlítja a dohányzással. Mindenki tudja, hogy rossz neki, de még mindig dohányoznak.

Számos kutatás mutatja azt, hogy ez a különbség hozzáállás és viselkedés között. Változó viselkedés általában több mint információ. Nekünk muszáj valahogyan feldolgoznunk az információt , hogy azt a magunkévá tegyük. Ez emeli a motivációnkat és a valószínűségét a változásnak.

Sarah Rabia szerint, a tendenciaelemző a Future Laboratory-ból, Londonban, a különbség a között, hogy mit kellene tennünk és mit teszünk valójában gyakran az idő kérdése. Csak szimplán még nem kezdtük el.

- Azt mondanám, hogy ez egy hosszabb folyamat, mint ahogyan általában gondoljuk. A véleményformálás beszivárgása a tömeges piacra, az évekbe is eltelhet. Mostanában a zöldé válás divatossá vált, nagyon költséges és média irányított, de ez változni fog. Amikor véget ér az, hogy divatos és drága elkezdődik a komoly munka.

Amióta ő megjelent Malcolm Gladwell The Tipping Point című bestsellerében, Sheena Iyengar lett a legismertebb társadalmi pszichológus az Egyesült Királyságban. Az ő kutatásai kimutatják, hogy hogyan hat a döntéseinkre a csapat nyomása. A new york-i irodájából a telefonos intrjúban mondta, hogy New York-ban nincs szükség a dohányzási tilalomra. Ha egy dohányzót elég negatívan ábrázolnak, mindenki leszokik róla:

- What works…? Ha te eléred a módját annak, hogy nyilvánvalóvá teszed az utcán mindenkinek, hogy azok a háztartások, amik nem válogatják a hulladékaikat, és ezt szégyenletes dologgá teszed, az emberek újra fognak hasznosítani.

Ez az, ahonnan a hírességek jönnek. Példaképek, befolyásolni tudják a hozzáállásunkat és a viselkedésünket. 984-ben, Bob Geldof pop sztárokat beszélt rá, mint például George Michael-t, Boy George-t és Phil Collins-t, hogy vegyenek részt a Band Aid-ben és a Do They Know It’s Christmas felvételében. Az éjszaka folyamán az etiópiai éhezők szupersztárrá váltak. Egy évvel később Live Aid 70 miilió fontra emelkedett Afrika egy éjszaka alatt.

A hírességek elfoglaltak a próbálkozásban, hogy megváltoztassák a hozzáállásunkat. Például mostanában Leonardo DiCaprio. The 11th Hour című dokumentumfilmben bemutatja és elmeséli, hogy megmutassa mennyire fontos a környezet helyzete. Sokan közülünk egyszerűnek találják- és sokan szexisnek- újrahasznosítani a konzerveket és az üvegeket, ha mi ???

A 70-es években az erdőket megmenteni laza dolog volt. A 90-es években trendi volt aktivistának lenni. A lelkiismeretes fogyasztási trendek csak úgy jönnek és mennek. Tekintetében az egészet, mint felhajtást – egy buborékot érintve, ami valójában a pop lesz - ???? palackozott víz vagy a televíziós sorozatok letöltése a fájlmegosztó site-okról.

És ez drága, hogy nyugodt lelkiismerettel fogyaszd. Nem beszélve a bonyolultságáról- ha veszel egy organikus fair-trade gyümölcsöt, amit Argentínából Svédországba szállítottak, jót vagy rosszat csinálok?

És mi a helyzet a divattal? Néhány évvel ezelőtt a tervezők és a hírességek hirtelen tiltakozni kezdtek a szőrme ellen. Sétálni egy halott állattal körbe a nyakadon az teljesen helytelen. Most a divatipar elkezdett még több pénzt költeni a szőrme humánabb módszerének előállítására.

Az összes ok arra, hogy egyáltalán ne csináljunk semmit. De ez nem nagy mentség. A szakértők egyet értenek azzal, hogy ezúttal a kötelezettségvállalás lesz az utolsó.

Az év elején meginterjúvolt négy tendenciaelemzőből három hisz abban, hogy az eco-trend tartani fog. Sarah Rabia abban, higy, hogy a hatóságok is hamarosan érintettek lesznek.

- Az újrahasznosítás végül kötelezővé fog válni. És látom, hogy adózási kedvezmények fogják azokat illetni, akik kevesebbet fogyasztanak.
Bradley Quinn divat író és szerző, aki az UN textíliákról és disaster aid (?) szóló jelentést írta. Nem hisz az üres szlogenekben, de biztos abban, hogy a divat jó úton halad az alapvető átalakulásban.

-A tendencia tartani fog, mert a fenttarthatóság tart az építészetben, a terméktervzésben, az utazásban és az ételben is. Például a leggyorsabban növő divatmárka az Egyesült Államokban a zöld ruha gyerekeknek.
Módosítás dátuma: 2011. február 01. kedd, 10:09
 

infoblokk kedv_final_RGB_ESZA_felso-300x210

VEKOP-8.5.1-17-2017-00003
"Idegen nyelvi készségek
fejlesztése"

Idegen nyelvi készségek fejlesztése

infoblokk kedv_final_RGB_ESZA_felso-300x210

VEKOP-8.6.3-16-2017-00006
„BKSZC – Bátorság, Komplexitás,
Szinergia és Célszerűség a
Szakképzésért”


ruha
palyazat
konyvtar
szakmai gy
Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Modell Divatiskolája, Iparművészeti, Ruha-és Bőripari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Minden jog fenntarva! © 2009,
http://www.modelldivatiskola.hu, e-mail: info@modelldivatiskola.hu
Elérhetőségek: Főépület - 1133 Budapest, Vág u. 12-14. Telefon: +36 1 351 05 14, Fax: +36 1 351 10 93, Tanműhely - 1134 Budapest, Szabolcs u. 27. Telefon: +36 1 412 27 50